Bloggsammenlignings oppgave

Category: By Amalie





Jeg valgte å skrive om bloggene:
http://javielsker.blogspot.com/ - En svenske som skriver om Norge, nordmenn og det norske fra ett svenskt perspektiv.
http://www.oslostil.com/ - Gatemote i Oslo.
Den siste jeg valgte som jeg visste om frå før var:
http://www.vejc-design.com/

Ja vi elsker.. er bygget opp med en hovedside der alle innleggene kommer i kronologisk rekkefølge etter dato. Den har underordnede intern lenker som gjør det lett å finne frem. Jeg syntes mange av innleggene var både interessante og morsomme å lese, men layouten trakk litt ned for den var helt grei, men kanskje litt kjedelig syntes jeg.

Den andre bloggen jeg valgte, Oslostil, hadde derimot veldig stilig layout og jeg likte bildene. Det var ikke alt for mye tekst eller informasjon på siden så jeg blir nysgjerrig på resten men får ikke lyst til å gå inn der igjen for og sjekke hva nytt som har skjedd.

Vejc-design er en blogg der det er en som heter Vibeke som har lagd layouter, ikoner og masse mer. Hun har holdt to konkurranser på siden og skriver innlegg om alt fra design og kjendiser til dagbok. Det er lett å finne fram på siden og den ser bra ut.

Av disse bloggene synes jeg Ja vi elsker.. var best på innhold, Oslostil var stiligst men Vejc-design hadde både innhold og bra layout så jeg synes denne var best.
 

2 comments so far.

  1. Kjetil 14. februar 2008 kl. 02:30
    Fin start, Amalie. Bloggen du visste om fra før, ser ut til å være morsom. Jeg ser fram til å lese flere av innleggene dine.
  2. Unknown 26. september 2008 kl. 14:59
    Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

Something to say?